Renskav med potatis, morötter och broccoli



Renskav med potatis, morötter och broccoli
(2 personer)

300 gram renskav
2 dl creme fraiche
1 gul lök
½ dl rött vin
2-3 msk soja
1 msk rapsolja
1 tsk salt
½-1 tsk svartpeppar

potatis
morötter
broccoli

  • Skala och finhacka löken.
  • Fräs löken i oljan i en gryta/stor stekpanna. .
  • Tillsätt renskav, stek skaven i några minuter,
  • Tillsätt rött vin och creme fraiche, låt det koka ihop i några minuter.
  • Salta och peppra.
  • Smaka av och tillsätt soja efter eget smak och tycke.
  • Låt koka någon minut. Servera med kokta potatisar, morötter och broccoli.

Kommentarer
Postat av: Helena Eriksson

Oj så länge sedan jag år renskav..måste jag genast efter min operation köpa och göra nåt av..Jag älskar vikt kött och kommer från jakt familj där det jagades vilt allt från ripor till älg. Oj som jag saknar detta köttet...tjäder och orre minns jag är underbart.
Sånt kan man inte köpa i affär tyvärr men jag ska lagra upp lite älg och hjort i frysen till vintern:)
det är lite billigare nu när jakten varit
kramiz

2012-11-18 @ 21:20:35
URL: http://hea71.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0