Fake carbonara

 
Fake carbonara(2 personer)

2 portioner spagetti
1 st. paket bacon
200 gram frysta blandade grönsaker; gröna ärtor, majs, paprika
200 gram matlagningsgrädde, jag valde en med vitlökssmak
1 st. gul lök
  • Koka spagetti enligt anvisningen på förpackningen.
  • Klipp eller skär baconet i mindre bitar.
  • Stek baconet i en het stekpanna.
  • Häll av baconfettet.
  • Skala och hacka löken.
  • Tillsätt löken i stekpannan. Fräs runt det någon minut.
  • Tillsätt grönsakerna.
  • Häll i matlagningsgrädden.
  • Låt koka upp och koka några minuter.
  • Smaka av, tillsätt eventuellt salt och peppar.
  • Servera med spagetti.
My tycker det är lika roligt att hjälpa mamma att laga mat som det är att äta den.
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken sköning:)!!!
Underbart att hon gillar att vara i köket..precis som min son och jag hoppas kunna lära honom lite vad som är bra för magen till framtiden:)
Diska och kladda med vatten är också en succé ser jag..hihi
Ha en skön vecka,kram

2013-04-07 @ 21:29:08
URL: http://hea71.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0