En miss som blev succe

Ibland har man turen med sig. Jag skulle göra ett mellanmål med kesella och jordgubbsylt. Kesellan stod på bordet, nu behövde jag bara sylten. Sträckte in handen i kylskåpet medan jag pratade med gubben min. Slevade upp sylt, rörde om, serverade och åt. Hmmm... något stämde inte. Färgen var rätt men smaken var fel. Jag hade tagit lingonsylt istället för jordgubb. En miss som blev en succe. Himmelskt gott, lite syrligt men fräscht. Tur att alla missar inte är dåliga, det här är nu ett favorit mellanmål hemma hos oss.



Lingonlyx (2 personer)

2 dl kesella 1%
½ dl lingonsylt
  • Blanda kesella och lingonsylt.
  • Servera i glasskålar.
  • Dekorera med hela lingon om du har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0