Plättar med endast tre ingredienser

Helt plötsligt händer det….mjölet är slut. Jag hade lovat dottern (och gubben för den delen) små plättar till frukost men vi bor en mil från närmsta affär och jag må vara snäll men jag sätter mig inte och kör den milen för att köpa mjöl. Vad gör man då? Jo man gör bananplättar med endast tre ingredienser. Fungerade det? Japp!

Bananplättar utan mjöl

3 st. mogna bananer
3 st. ägg
1 msk flytande margarin/olja

  • Skala och mosa bananerna.
  • Knäck i äggen och rör ihop dem med bananmoset.
  • Blanda ner margarinet/oljan.
  • Hetta upp en stekpanna, tillsätt ev. lite mer margarin/olja i panna så plättarna inte fastna.
  • Stek plättarna några minuter på var sida.
  • Servera som de är eller varför inte med en god fruktsallad till.
Passar även perfekt efter träningen. Ta ett glas mjölk till så har du en bra kombination av kolhydrater och protein.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena Eriksson

TACK :)
Dessa kommer jag göra flera gånger..super mumsiga och känns lite bättre än de med massa mjöl,har jag rätt?
Kramizar

2013-07-13 @ 16:27:26
URL: http://hea71.bloggplatsen.se
Postat av: Helena Eriksson

TACK :)
Dessa kommer jag göra flera gånger..super mumsiga och känns lite bättre än de med massa mjöl,har jag rätt?
Kramizar

2013-07-13 @ 16:34:10
URL: http://hea71.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0