Keso med nöt- och fruktblandning

Nu går det att köpa massor av "färdiga att äta-mellanmål" som innehåller både det ena och det andra. Keso med nötter och torkad frukt mellanmålen är populära. Jag tycker att det är ett bra mellanmål som man lätt kan ha med sig när man ska iväg någonstans. Det jag inte gillar är priset. Gör man däremot samma mellanmål själv blir det billigare och man kan variera det man vill ha i. Testa, det är mycket godare och billigare.


 
Du behöver:
Keso
Nötter eller frön, jag hade solrosfrön och rostade mandelflan.
Torkad frukt eller bär, jag hade torkade blåbär, tranbär och hjortron.
  • Blanda nötter och frön med torkad frukt och bär.
  • Ta så mycket keso som du behöver i en skål eller burk.
  • Toppa med nöt- och fruktblandningen när du ska äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0