M Peanut-Ice cream

Glass tar ju inte en kvart att göra men jag måste dela med mig av det här receptet. Det är den godaste glassen jag ätit. Den kondenserade mjölken ger en härlig kolasmak men ta det lite lugnt med mängden då den är väldigt söt. En halv burk tyckte jag räckte men smaken är olika, testa dig fram.
 
M Peanut-Ice Cream
 
3 dl grädde
½-1 st. burk kondenserad mjölk
½ st. M Peanut godisar, eller annat chokladnöt godis
 
  • Krossa godiset.
  • Vispa grädden i några minuter, inte för hårt.
  • Öppna burken med kondenserad mjölk.
  • Blanda försiktigt i kondenserad mjölk och godiskrosset.
  • Ställ i frysen i minst fyra timmar.
  • Servera i strutar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0